czwartek, 10 stycznia 2013

WŁOSKIE BUŁECZKI

Przepis na włoskie bułeczki pochodzi z kącika kulinarnego Pana Piotra Kucharskiego w DDTvn. Jestem nimi zachwycona. Może to przez ten lekko ziołowy smak, a może przez to, że były to moje pierwsze samodzielnie wykonane bułki, do tego udane. Jedno jest pewne – ich smak. Jest on nieco wytrawny przez dodatek tymianku, aczkolwiek nie były złe w połączeniu z Dżemem Truskawkowym. Najlepiej smakowały z Masłem Smakowym lub po prostu z masłem. Z porcji zrobiłam dwanaście bułek, wielkością były zbliżone do tradycyjnych bułek ‘sklepowych’. Podczas pieczenia na dnie piekarnika umieściłam naczynie z wodą, aby stworzyć trochę pary, która uchroniła pieczywo przed zbyt szybkim wyschnięciem skórki. Gdy zabraknie mi mąki razowej, zamiast niej dodaję do ciasta drobno zmielone płatki owsiane. Ciasto drożdżowe po wyrobieniu lub po uformowaniu bułeczek można wstawić na noc do lodówki i upiec je rankiem. Wtedy można cieszyć się świeżym i cieplutkim pieczywem bez konieczności zbyt wczesnego wstawania. Polecam.








WŁOSKIE BUŁECZKI
Składniki:
30g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
500ml ciepłej wody
640g mąki pszennej
5 łyżek mąki pszennej razowej
2 łyżeczki soli
2 łyżki oliwy
1 łyżeczka tymianku
Drożdże rozpuścić z wodą i cukrem. Dodać pozostałe składniki. Mieszać drewnianą łyżką. Ciasto będzie luźne. Przykryć folią. Odstawić na minimum 1 godzinę. Ciasto wyłożyć na blat mocno obsypany mąką. Uformować kwadrat grubości 3cm. Nożem wycinać bułki. Wierzch posmarować wodą. Odstawić na 30 minut. Piec w temperaturze 240°C przez 30 minut.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz