niedziela, 27 stycznia 2013

PIZZA ŚNIADANIOWA

Koncepcja pizzy śniadaniowej pochodziła z programu ‘Buddy Valastro gotuje’. Ciasto robiłam z przepisu Rachel Allen, ponieważ w jej programie WRESZCIE znalazłam świetny sposób na upieczenie idealnej pizzy. Nazwa ‘Pizza śniadaniowa’ wynikała z tego, że dostawane było do niej jajko. Sądziłam, że to połączenie składników pizzy z jajkiem będzie nieudane, lecz sprawdziło się znakomicie. Oczywiście składniki można dowolnie łączyć i wymieniać. Moja wersja była prawie taka, jak w oryginale. Myślą dominującą było wyprzątniecie lodówki. Dodatkowo powstała pizza a’la bianca z kremowym serkiem zamiast ricotty i kilkoma oliwkami do smaku. Też była niezła.






PIZZA ŚNIADANIOWA
Ciasto:
335g mąki
½ łyżeczki soli
½ łyżki cukru
15g drożdży
200ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy
Do mąki dodać cukier, sól i drożdże. Miksować, wlewając wodę z oliwą.
Z ciasta zrobić dwie kulki. Rozwałkować. Ułożyć na spodzie tortownicy posypanym mąką. Smarować sosem. Ułożyć dodatki. Pizzę zsunąć na rozgrzaną w piekarniku blaszkę. Piec w 250ºC przez około 8 minut.
            Farsz:
1 pieczona papryka
3 jaja
6 plastrów szynki
1 kulka sera mozzarella
¼ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
¼ łyżeczki oregano
¼ łyżeczki bazylii
Dodatki ułożyć na cieście. Wbić po jednym jajku na każdą pizzę. Piec, aż jaja się zetną.






Nasz weekendowy festiwal pizzy pod hasłem powtarzanym przez dziewczynki 'Picca Ryga to nasza tradycja'.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz