czwartek, 11 września 2014

ZAHARTOWANA BITA ŚMIETANA

Zdradzę Wam mój sekret. Sekret bitej śmietany, która przetrwa na fikuśnych babeczkach lub na torcie do następnego dnia, a nawet dłużej. Gdy już zbudowałam takie napięcie akcji powiem Wam, że tak naprawdę to nie sekret. Jest to sprawdzony sposób na usztywnienie śmietanki z programu Anny Olson. Polega on na zahartowaniu ubijanej śmietanki wcześniej przygotowanym zagęstnikiem. Przepis wydaje się być kosmiczny ale naprawdę działa. Śmietana trzyma kształt i jest w stanie przetrwać nawet wyboisty transport. Musicie zapamiętać jedynie, że po dodaniu zagęstnika śmietanka ubije się znacznie szybciej, niż normalnie. Metoda sprawdzona i 100% naturalna. Możecie wyrzucić wszystkie fixy-śmixy z gumami guar itd. Tu znajdziecie jedynie odrobinę mąki ziemniaczanej i cukru. Polecam.






ZAHARTOWANA BITA ŚMIETANA
Składniki:
100ml śmietanki 30%
1 łyżeczka cukru pudru
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
Cukier wymieszać z mąką. Wlać śmietankę. Zagotować. Ostudzić do temperatury pokojowej. Do lekko ubitej śmietanki z cukrem dodać zagęstnik. Ubić na sztywno. Ta porcja wystarcza do zahartowania maksymalnie 400.ml śmietanki 30%.







A gdy już śmietanka będzie ubita, powstaną takie oto pyszne dzieła i wiele, wiele innych.





7 komentarzy:

  1. Wypróbowałam w desperacji, nie mając pod ręką niczego do ustabilizowania bitej śmietany, i... bomba! To działa! Śmietanka trzymała fason ładne dwa dni, a nawet trzeciego była jeszcze do rzeczy. Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Gdy już stężeje, nie ma na nią mocnych.
      Pozdr.
      =)

      Usuń
  2. Czy mogę po prostu dodać cukier z mąką ziemniaczaną w trakcie ubijania zimnej śmietanki( bez jej gotowania)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, proszę wybaczyć mój refleks szachisty =)
      Mąka ziemniaczana musi być zagotowana, aby uzyskała właściwości ściągające. Takie jest moje zdanie i tylko taki sposób znam. Choć biorąc pod uwagę, że te wszystkie fixy-śmiksy są w formie sypkiej, można się nad tym tematem zastanowić. Ja nigdy nie próbowałam, ani nie szukałam innego sposobu.
      Pozdr.
      =)

      Usuń
  3. ten zagęstnik to wyszedł mi taki budyń, czy to ma tak być,nie zrobią mi się grudnia jak dodam do śmietany? dzięki za info :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne jest, aby dodać go w odpowiednim momencie. Śmietana nie może być za sztywna, bo wtedy właśnie zrobią się grudki, masa się nie wmiesza, nie połączy i nie usztywni śmietanki. Najlepszym momentem jest moment, gdy śmietanka zaczyna gęstnieć, ma konsystencję jogurtu. Trzeba spróbować, żeby wyczuć moment. I ubijać na wysokich obrotach, żeby zagęstnik dobrze się rozprowadził.
      Pozdr.
      =)

      Usuń