środa, 17 kwietnia 2013

BABECZKI WUZETKI

Powstały przypadkiem. Zostało mi nieco ciasta z wydmuszkowych pisanek, upiekłam więc z niego dwie babeczki. Zostało mi nieco kremu z serkiem, przełożyłam nim babeczki. To było przed świętami, więc nawet nie zwracałam uwagi na moje przypadkowe dzieło. Ważne było, żeby jedzenia nie wyrzucać a to, co powstało w najgorszym wypadku zje mąż, heheh. Tym razem nie zdążył. Do kuchni przyszła moja mama i poczęstowała się babeczką. Skomentowała, że babeczki udały się bardzo smaczne i smakują podobnie do wuzetki. W tym momencie w mojej głowie zrodził się pomysł. Babeczki – wuzetki. Przeglądnęłam Internet w poszukiwaniu inspiracji, lecz znajdowałam jedynie ciasta  w wydaniu tradycyjnym. Poczułam lekki dreszczyk emocji, spowodowany tym, że będę przecierać szlak i szybko zabrałam się do roboty. Punkt pierwszy i najważniejszy – dobre ciasto. Znalazłam przepisy na trzy rodzaje ciasta, gotowane, ucierane i biszkoptowe. Metodą prób, wybrałam najlepszą opcję, czyli ciasto biszkoptowe nasączone wiśniówką, przełożone dżemem i oczywiście bitą śmietaną. Przeeepyszne. Naprawdę mi smakowało, zwłaszcza, że babeczki zwieńczone zostały cudowną polewą z ciemnej czekolady. Przepis na warszawskie wuzetki pochodzi ze strony Słodkie Fantazje, a u mnie wystąpiły w  wydaniu cupcake. Polecam.







BABECZKI WUZETKI
Ciasto:
8 jaj
1 ½ szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
40g kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać suche składniki. Wymieszać z pianą z białek. Piec w temperaturze 180°C przez 25 minut. Studzić w piekarniku przez 20 minut. Przekroić na pół.
            Poncz:
1 ½ szklanki cukru
50ml rumu lub wiśniówki
3 szklanki wody
1/3 szklanki soku z cytryny
Wodę zagotować z cukrem. Wystudzić. Dodać pozostałe składniki. Nasączyć spód i wierzch babeczek.
            Nadzienie:
1 litr śmietanki 30%
½ szklanki cukru pudru
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
100g dżemu wiśniowego
Śmietankę ubić z cukrem i wanilią. Babeczki smarować dżemem. Przełożyć śmietaną. Aby przedłużyć trwałość kremu należy zahartować bitą śmietanę.
            Polewa:
200g gorzkiej czekolady
2 łyżki oleju
100ml śmietanki
Czekoladę z olejem i śmietanką rozpuścić na parze. Babeczki polać polewą. Na każdej zrobić kleks z bitej śmietany. Dla ułatwienia warto babeczki polać polewą jeszcze przed przekrojeniem.
























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz