poniedziałek, 8 kwietnia 2013

BABECZKI VICTORIA’S SPONGE

Pomysłem na te babeczki zainspirowała mnie strona Icedjems. Niestety przepis na ciasto okazał się nienajlepszy. Babeczki wypłynęły z formy podczas pieczenia. I to dosłownie. Być może spowodował to mój błąd podczas przeliczania wag. Nie wiem. Skorzystałam z przepisu na ciasto bazowe ze strony Moich Wypieków. Udało się. Babeczki przełożone zostały tradycyjnie dżemem truskawkowym. Do tego na wierzchu serek kremowy. Miały być też owoce, lecz skoro to nie sezon na truskawki, nie chciałam kombinować. Wyszło pysznie.






BABECZKI VICTORIA’S SPONGE
Ciasto:
170g mąki pszennej
1 ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
170g masła
120g cukru
3 jaja
Masło utrzeć z cukrem. Kolejno dodawać jajka. Wsypać mąkę z proszkiem. Napełnić foremki. Piec przez 25 minut w temperaturze 180°C.
            Nadzienie:
100g dżemu truskawkowego
Babeczki wyjąć z papilotek. Przekroić na pół. Smarować dżemem. Złożyć.
            Krem:
200g serka kremowego
3 łyżki cukru pudru
200g owoców letnich
Serek utrzeć z cukrem. Smarować wierzch babeczek. Dekorować owocami.










Koszyczek to dzieło Joli. 
Został stosownie pokropiony podczas Święcenia Pokarmów, a potem solidnie wytarmoszony przez Natkę i Lalę w walce o czekoladowe pisanki.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz