środa, 24 kwietnia 2013

CIASTO FRANCUSKIE

Wreszcie zebrałam siły i podjęłam się zrobienia ciasta francuskiego. Czytając przepis, spodziewałam się najgorszego. Okazało się jednak, że najgorszy w tym wszystkim był czas chłodzenia ciasta i długie czekanie pomiędzy kolejnymi turami wałkowania. Reszta to tzw. pikuś. Skorzystałam z przepisu z Moich Wypieków. Był on z dodatkiem mąki krupczatki. Podobny sposób wykonania widziałam w programie Marthy Stewart z tym, że bez krupczatki. Składałam ciasto maminym sposobem, czyli na cztery. W ten sposób skróciłam czas przygotowania o jedno wałkowanie. W sumie ciasto rozwałkowałam i złożyłam pięć razy. Po upieczeniu ciasto pięknie się rozwarstwiło. Było kruche i chrupiące. Cudownie maślane. Polecam. Ciasto francuskie domowej roboty to łatwizna.





CIASTO FRANCUSKIE
Składniki:
200ml zimnej wody
1 łyżeczka soli
150g mąki krupczatki
250g mąki pszennej
500g masła
75g stopionego masła
Masło utrzeć z 2 łyżkami mąki. Uformować kwadrat. Schłodzić. Pozostałą mąkę wymieszać z osoloną wodą i stopionym masłem. Zagnieść ciasto. Schłodzić. Ciasto rozwałkować. Ułożyć na nim masło. Zawinąć brzegi. Wałkować w jednym kierunku. Uformować prostokąt. Złożyć na cztery części. Schłodzić. Czynność wałkowania i składania powtórzyć pięciokrotnie. Za każdym razem ciasto wałkować w przeciwnym kierunku. Piec w temperaturze 200°C przez 15 minut.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz