czwartek, 18 września 2014

RYŻ NA MLEKU

Ryż na mleku jest przysmakiem, który towarzyszy mi od samego dzieciństwa. W związku z tym traktuję go jak coś oczywistego. Kiedyś natrafiłam w sieci na przepis na ryż na mleku który przygotowywało się niemal przez dwa dni. Byłam w lekkim szoku. Mój sposób jest zdecydowanie szybszy a mam też pewność, że nie traci na smaku. Dodatki do ryżu mogą być dowolne. W moim menu najczęściej występuje w wersji z tartym jabłkiem. Ugotowany na mleku ryż można też ułożyć warstwowo z jabłkami i cynamonem, a następnie zapiec. Wtedy uzyskacie jeszcze inny jego smak. Ryż na mleku to świetny sposób na mleczną kolację czy drugie śniadanie. Czasem przygotowuję go też na obiad,gdy nie mam weny do gotowania zupy. Wam również polecam ten mały trik.






RYŻ NA MLEKU
Składniki:
½ szklanki ryżu
1 szklanka wody
1 szklanka mleka
3 łyżeczki cukru
Ryż gotować w wodzie. Gdy odparuje, wlać mleko. Gotować do miękkości. Posłodzić. Można serwować z tartym jabłkiem, cynamonem lub sokiem owocowym.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz