czwartek, 17 stycznia 2013

TRUFLE CZEKOLADOWE DWA RODZAJE

W sezonie świątecznym królowały u mnie drobne smakołyki. Po raz pierwszy zrobiłam trufle. Jedne były w wersji z szampanem, z programu Cook Yourself Thin. Drugie podpatrzone zostały w Moich Wypiekach. Obie wersje były mocno deserowe. Do tego te pierwsze obtoczone zostały w gorzkim kakao. Trufle smakowały zarówno mi, jak i małżonkowi. Co do opinii pozostałych członków rodziny, wszystko zależało od gustów i upodobań. Moja siostra, nie cierpiąca kakao i ciemnej czekolady, nawet na nie nie spojrzała, ale byłam na to przygotowana, heheh. Reszta nie narzekała, a najbardziej podobały im się.. uwaga.. małe papilotki. I jeszcze ta zaskoczona mina w połączeniu z bezdechem, gdy ktoś wybrał trufle z kakao. Jak podczas wchodzenia do zimnego basenu. Wrażenia - bezcenne.






TRUFLE CZEKOLADOWE Z SZAMPANEM
Składniki:
200g gorzkiej czekolady
6 łyżek zaparzonego espresso
2 łyżki miodu
2 łyżki szampana
1 łyżka kakao

Czekoladę rozpuścić. Dodać kawę, szampan i miód. Formować małe kuleczki. Obtoczyć w kakao. Schłodzić.


TRUFLE Z PŁATKAMI MIGDAŁÓW
Składniki:
200g gorzkiej czekolady
200g serka kremowego
¼ szklanki miodu
1 łyżka Likieru Amaretto
½ szklanki płatków migdałów
Serek połączyć z płynnym miodem. Dodać czekoladę rozpuszczoną w kąpieli wodnej. Dodać pozostałe składniki. Wymieszać. Schłodzić przez
2 godziny. Formować małe kulki.
            Dekoracja:
150g gorzkiej czekolady lub
150g drobno siekanych orzechów laskowych

Obtaczać je w orzechach lub w rozpuszczonej czekoladzie. Przechowywać w lodówce do 7 dni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz