piątek, 4 stycznia 2013

MUFFINKI PODWÓJNIE CZEKOLADOWE

Sama nie wiem, skąd wzięłam przepis na te babeczki. Nazwa wskazywałaby na specjalność Nigelli, gdyż ona zawsze lubiła dublować najpyszniejsze składniki. Pewności nie mam. Właściwie to nieistotne. Najważniejsze jest to, że babeczki były smaczne. I były to pierwsze babeczki, które mi się udały. Kilkakrotnie podejmowałam próby zrobienia wspaniałych cupcakes czy mufinek, lecz nie wychodziło mi to zupełnie. Te babeczki natomiast były pycha. Wyrosły tak jak powinny. Środek miały miękki, puszysty, lekko wilgotny. Polewa dodała im blasku. Wyglądają niepozornie, ale ich smak jest czekosuper. Nic więcej nie dodam. Zapraszam do kosztowania.







MUFFINKI PODWÓJNIE CZEKOLADOWE
Składniki:
275g mąki pszennej
25g kakao
160g cukru
3 łyżeczki proszku do pieczenia
75g roztopionego masła
3 jajka
150ml mleka
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
200g posiekanej białej czekolady
Wymieszać sypkie składniki. Dodać pozostałe składniki. Wymieszać. Ciasto przełożyć do foremek. Piec w temperaturze 200°C przez 20 minut.
            Polewa:
100g gorzkiej czekolady
25g masła
Składniki rozpuścić w kąpieli wodnej. Polać babeczki.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz