poniedziałek, 14 stycznia 2013

ESPRESSO ICE-CREAM

Espresso ice-cream po raz pierwszy zrobiłam... zimą. Wcześniej w mojej kuchni nie gościła gazowana woda mineralna. Przy okazji smażenia napuszonych krokietów zostało trochę bąbelków do wykorzystania. Moja wersja kawy mrożonej tym razem obyła się bez lodów, nikomu nie chciało się gonić po nie do sklepu. Nadrobiłam to podwójną ilością kawowej bitej śmietany. Źródłem tego przepisu był program Buddy Valastro Gotuje. Ice-coffee była bardzo smaczna lecz polecam przygotowanie jej na bardziej upalne dni.








ESPRESSO ICE-CREAM
Składniki:
2 łyżki kawy rozpuszczalnej
3 łyżeczki brązowego cukru
4 łyżki wrzątku
500ml wody gazowanej
2 gałki lodów kawowych
Kawę z cukrem zalać wrzątkiem. Wymieszać. Rozlać do dwóch wysokich szklanek. Wlać wodę gazowaną. Dodać gałki lodów. Wierzch udekorować kawową bitą śmietaną.
            Kawowa bita śmietana:
200ml śmietanki 30%
2 łyżki cukru
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej

Ubić.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz