środa, 30 stycznia 2013

JABŁKA Z ŻURAWINĄ I KRUSZONKĄ Z MUSLI

Tym razem przepis został zaczerpnięty z programu ‘Kurs gotowania z Gordonem Ramsayem’. Pan Ramsay podczas gotowania jak zwykle był szybki jak huragan i jak zwykle nie podał dokładnej ilości składników. Przepraszam, teraz sobie przypomniałam, że jednak podawał. Powiedział, że dokładny przepis znajdę w sklepie internetowym. Nie skorzystałam. Zdałam się na własną intuicję proporcji. Wyszło prawie idealnie. Dodałam nieco za dużo cukru do kruszonki. Za to jabłuszka przyrządzone zostały w sam raz. Idealnie słodkie i idealnie kwaskowate. Polecam na podwieczorek. Jabłek u mnie dostatek.








JABŁKA Z ŻURAWINĄ POD KRUSZONKĄ Z MUSLI
Jabłka:
8 jabłek
4 łyżki cukru
1 laska wanilii
½ łyżeczki cynamonu
1 cytryna
2 łyżki suszonej żurawiny
Na gorącej patelni rozpuścić cukier na karmel. Dodać 4 starte jabłka. Dodać wanilię i cynamon. Dodać pokrojone 4 jabłka. Dodać skórkę z całej cytryny. Dodać sok z połowy cytryny. Wymieszać. Jabłka przełożyć do naczynia do zapiekania. Posypać żurawiną.
            Kruszonka:
30g masła
3 łyżki mąki pszennej
1 łyżka cukru brązowego
4 łyżki musli
Zimne masło rozetrzeć z mąką i cukrem. Dodać musli. Kruszonkę wysypać na jabłka. Zapiekać przez 15 minut w temperaturze 200°C.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz