wtorek, 29 stycznia 2013

CIASTECZKA BROWNIE

Już sama nie pamiętam, skąd miałam przepis na Ciasteczka Brownie. Zapisałam go na jakimś skrawku papieru i dopiero wczoraj go odnalazłam. Bardzo możliwe, że autorem jest Nigel Slater ale nie daję 100 % pewności. Tak przepisałam przepis, że gdy nadszedł czas na dodanie mąki, nigdzie nie znalazłam, ile miało jej być. Dodałam na oko. Sądzę, że prawie trafiłam z ilością. W każdym razie ciasteczka były pyszne. Szczególnie, gdy natrafiło się na kawałek czekolady lub orzeszek. Wtedy przez myśl przelatywała słynna wypowiedz z reklamy kolorowych drażetek – ‘Mmmm, orzeszek..’. Moja wersja ciastek lekko odbiegała od oryginału ponieważ zabrakło mi 50g gorzkiej czekolady oraz 50g czekolady białej, którą tajemniczy chochlik wyjadł cichaczem z szafki. Poratowałam się czekoladą mleczną, której mieliśmy nadmiar po urodzinach Lali. Lala chyba wyczula maminy podstęp, ponieważ wyjątkowo chętnie podjadała te ciasteczka. Z resztą, jak my wszyscy.





CIASTECZKA BROWNIE
Składniki:
2 jaja
130g cukru
130g mąki pszennej
½ łyżki kawy rozpuszczalnej
20g masła
200g gorzkiej czekolady
¼ łyżeczki proszku do pieczenia
1 szczypta soli
50g siekanych orzechów makadamia
50g siekanej białej czekolady
Jajka utrzeć z cukrem. Dodać kawę rozpuszczoną w odrobinie wrzątku. Dodać gorzką czekoladę rozpuszczoną z masłem. Dodać pozostałe składniki. Ciasto nakładać łyżką na blaszkę. Piec w temperaturze 180°C przez 10 minut.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz