niedziela, 13 stycznia 2013

CIASTKA FRANCUSKIE Z OWOCAMI

Tak proste, że aż banalne. Tak pyszne, że aż zaskakujące. To prawda. Takie były moje pierwsze myśli podczas przygotowywania tych ciastek i podczas jedzenia. Zrobiłam je przypadkiem. Miałam kilka gruszek, które wymagały natychmiastowego użycia, a w lodówce dziwnym trafem znalazło się ciasto francuskie. Podstawową koncepcję ciasta widziałam w programie Pyszne 25, prowadzonym przez Panią Anię Starmach. Ona, jako nadzienia, użyła śliwek. Ja, oprócz gruszek, dodałam też brzoskwinie. Wyszło bardzo smacznie. Oba rodzaje były pyszne, chociaż śmiem twierdzić, że gruszkowe są najlepsze. Cudowny smak i aromat. Chwila-moment i przekąska gotowa.









FRANCUSKIE PLACUSZKI Z GRUSZKAMI
Składniki:
6 gruszek
2 łyżki cukru
1 jajko
Ciasto rozwałkować na prostokąt o grubości 0,5 centymetra. Podzielić na 12 kwadratów. Na każdym kawałku ułożyć polówkę gruszki. Smarować roztrzepanym jajkiem. Posypać cukrem. Piec w temperaturze 200°C przez 15 minut. Można użyć także śliwek lub jabłek.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz