środa, 1 października 2014

SOS POMIDOROWY DO PIZZY

Zaczęłam tydzień od pizzy i jeszcze pociągnę ten temat. Przedstawiam przepis na sos pomidorowy. Jest to przepis bazowy, który można urozmaicać poprzez różne dodatki. Mogą być nimi dowolne zioła komponujące się z pomidorami, ocet balsamiczny, suszone śliwki, pieczony czosnek (o tak!) itd., itp. Mój sos zaliczam do tych szybkich, ponieważ wszystkie składniki miksowałam na przecier, następnie odparowałam nadmiar wody. Wcześniej nie chciało mi się przysmażać sosu, lecz na dużym palniku zajęło mi to tylko 5 minut. A naprawdę było warto. Składniki sosu zyskały większą wyrazistość smaku. Dzięki temu sosowi zrozumiałam dlaczego robi się pizzę margherita – dla smaku pizzy a nie dla dodatków. Jeszcze pyszniejszy jest sos zrobiony z pieczonych pomidorów z czosnkiem i tymiankiem o którym, mam nadzieję, kiedyś wspomnę. Tymczasem polecam ten przepis. Podane w nim składniki przygotowane na patelni w tradycyjny sposób mogą stać się sosem do makaronu.






SOS DO PIZZY Z POMIDORÓW Z PUSZKI
Składniki:
1 puszka pomidorów
½ cebuli
1 ząbek czosnku
½ łyżeczki soli
¼ łyżeczki pieprzu
½ łyżeczki oregano
½ łyżeczki bazylii
½ łyżeczki cukru

Wszystkie składniki zmiksować. Smażyć na patelni do odparowania płynu przez około 5 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz