wtorek, 7 października 2014

BABECZKI ZE SNICKERSAMI

Mignęło mi gdzieś zdjęcie snickersowych babeczek i nabrałam ochoty na kolejne babeczkowe eksperymenty. Przepis bazowy na ciasto pochodzi ze strony Moje Wypieki. Dekoracja, wiadomo, to już kwestia gustu. U mnie było na bogato. Moje babeczki chwilę musiały na mnie poczekać. Zamierzałam przygotować je na wizytę niedzielnych gości. Okazało się jednak, że goście wpadli zaraz po obiedzie, więc nie było szans na wykończenie dekoracji. Potem jakoś tak się przeciągnęło do następnego dnia (nie było już pilnej motywacji), więc mój małż poczęstował się babeczką bez kremu. Spróbował i wyraził opinię, że w takiej wersji są smaczne i mogę się już nie trudzić. Jednak uważam, że trud się opłacił, ponieważ na widok gotowych smakołyków usłyszałam westchnienia zachwytu przedzierające się zza drzwi lodówki. W kuchni myszkował małż. Ja dodam tylko, że kawałki batonów w środku nabrały fajnej konsystencji po upieczeniu, a w połączeniu z bitą śmietaną i dodatkami stanowiły zgraną drużynę smaków. Praca nad tymi babeczkami natchnęła mnie kilkoma snickersowymi inspiracjami: na babeczki-snickersy i muffiny ze snickersami. Niby to samo ale jednak jest różnica. A raczej dopiero będzie.... Gdzie to ja schowałam pozostałe Snickersy..?







BABECZKI ZE SNICKERSAMI
Ciasto:
225g mąki pszennej
100g cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki soli
1 jajko
150ml mleka
50ml oleju
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 batony Snickers o wadze 58g
Do suchych składników wlać wymieszane składniki mokre. Dobrze wymieszać. Wsypać pokrojone batony. Ciasto nałożyć do foremek. Piec w temperaturze 190°C przez 20-25 minut. Wystudzić.
            Krem:
350ml śmietanki 30%
1 łyżka cukru pudru
Śmietankę ubić z cukrem. Dekorować nią babeczki. Aby śmietana dłużej utrzymała kształt, można ją zahartować.
            Dodatkowo:
50g posiekanych fistaszków
2 batony Snickers o wadze 58g
 50g stopionej gorzkiej czekolady
Na każdej babeczce ułożyć kawałki batonów. Skropić czekoladą i sosem. Posypać fistaszkami.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz