wtorek, 16 lipca 2013

DŻEM TRUSKAWKOWY Z SZAMPANEM

Poczułam się prawie jak arystokratka w kuchni, dodając szampanado dżemu truskawkowego. Najpierw skusiła mnie Truskawkowa Granita z nutką winnego aromatu, a teraz ten dżem. Ale nie bez powodu ktoś stwierdził, że truskawki doskonale pasują do szampana. Przyznam się od razu, że trochę oszukałam. Do dżemu dodałam różowe, zwykłe wino, ponieważ moje truskawki wymagały natychmiastowej obróbki, a tylko takie wino było dostępne. Sadzę, że równie godnie zastąpiło ono szampana. A bąbelki i tak by się przecież wygotowały. Co do smaku, bardzo subtelnie czuć dodatek alkoholu w dżemie. Dominują oczywiście truskawki, ale na końcu języka wyczuwa się tę gronową nutę. Jak dla mnie w sam raz. Dżem wychodził rzadszy, niż ze zwykłego przepisu. Dla lubiących słodkości polecam zwiększenie ilości cukru. W oryginalnym przepisie ze strony Baking Mad, na 800g truskawek dodano 1kg cukru żelującego. Jak dla mnie to zanadto. Choć trochę pektyn też dodałam. Szkoda mi było czasu na stanie przy garnku, a truskawki wtedy straciłyby mnóstwo koloru. Póki co, jest dobrze. Szczerze polecam ten nieco wyrafinowany dżem. Dżem świetnie się przechowuje i z upływem czasu nie traci alkoholowej nuty. 






DŻEM TRUSKAWKOWY Z SZAMPANEM
Składniki:
1kg truskawek
250ml szampana lub wina musującego
500g cukru
Truskawki zasypać cukrem. Odstawić na 3 godziny. Dodać szampan. Gotować na małym ogniu przez około 40 minut. Dżem przełożyć do słoików.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz