sobota, 20 lipca 2013

LODY TRUSKAWKOWE Z WANILIĄ

Przepis na lody pochodzi ze strony MojeWypieki. Były to moje pierwsze, udane lody, robione na typowej bazie, czyli kremie mleczno-jajecznym. Wbrew pozorom, była to dość prosta sprawa. Najtrudniej było wyczuć moment, w którym trzeba przestać gotować masę. Postanowiłam oprzeć się na teście ‘drewnianej łyżki’, czyli przeciągałam palcem po spodzie łyżki i gdy utrzymał się na niej wyraźny ślad palca, kończyłam gotowanie. Pani Bożena Sikoń, gotując krem bawarski stosowała natomiast próbę róży. Na spód łyżki należało lekko dmuchnąć. Gdy masa układała się w kształt płatków róży, należało zakończyć gotowanie. Sposoby te chyba były skuteczne, bo lody się udały. Masa była kremowa i nie rozwarstwiała się. W przypadku braku maszyny do lodów, należy pilnować czasu mieszania lodów w zamrażarce. Najlepiej robić to co 30 minut. Używałam zwykłej rózgi do ubijania, ponieważ mikser robił za dużo bałaganu. Rózga sprawdziła się doskonale. Dzięki zabiegom mieszania lody staną się puszyste i delikatne, będą łatwo się nabierać i będą prawie jak ze sklepu. Napisałam ‘prawie’, bo chyba nie znajdziecie w żadnym sklepie lepszego smaku lodów i lepszych składników użytych do ich produkcji. Nie znajdziecie też wody, która ostatnio stała się najmodniejszym i najczęściej stosowanym składnikiem lodów przemysłowych. Na koniec pasuje jeszcze wytłumaczyć się, dlaczego moje lody truskawkowe były koloru żółtego, heheh. Robiłam je z pierwszych czerwcowych truskawek, tych dojrzewających w przerwach między ulewnymi deszczami. Truskawki nie miały wtedy  tak intensywnej, czerwonej barwy. Natomiast żółtka od babcinych kurek były tak przejęte swą roląże   przytłumiły te resztki czerwieni. Na szczęście smak truskawek nie zaginął.
Znalazłam też prostszy sposób na lody truskawkowe - truskawki i śmietanka. Polecam równie chłodno Najprostsze Lody Truskawkowe Na Śmietance.








LODY TRUSKAWKOWE Z WANILIĄ
Składniki:
1 szklanka mleka
1 szklanka śmietanki 30%
6 żółtek
1 szklanka cukru
500g truskawek
1 cytryna
1 laska wanilii
Truskawki zmiksować z sokiem z cytryny. Mleko i śmietankę podgrzać z wanilią. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać do mleka. Podgrzewać na małym ogniu, aż zgęstnieje. Nie zagotować. Dodać truskawki. Schłodzić. Przelać do maszynki do lodów. Zamrozić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz