środa, 31 lipca 2013

LODY Z CZARNEJ PORZECZKI

Dobrodziejstwo letnich owoców wzbudziło we mnie szalony pomysł na lody z czarnej porzeczki. Nie byłby taki szalony, gdybym miała przepis na lody, a dokładniej na proporcje cukru i porzeczek. Powiem nieskromnie, że lody mają cudowny smak. Intensywny, a zarazem świeży i orzeźwiający. Lody te robiłam późnym wieczorem ze względu na konieczność natychmiastowego zużycia porzeczek. Nie chciałam wstawać w nocy na mieszanie lodów, /nie posiadam maszynki/, więc odłożyłam masę na noc do lodówki. Następnego dnia masa miała genialną konsystencję. Po włożeniu do zamrażarki, przemieszałam ją najwyżej 3 razy i już lody były gotowe.








LODY Z CZARNEJ PORZECZKI
Składniki:
1 szklanka mleka
1 szklanki śmietanki 30%
6 żółtek
1 szklanka cukru
250g czarnych porzeczek
1 cytryna

Porzeczki zmiksować z sokiem z cytryny. Mleko i śmietankę podgrzać. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodać do mleka. Podgrzewać na małym ogniu, aż zgęstnieje. Nie zagotować. Dodać owoce. Schłodzić. Przelać do maszynki do lodów. Zamrozić.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz