czwartek, 1 sierpnia 2013

FRUŻELINA TRUSKAWKOWA

Frużelina stanowi bardzo fajny dodatek do deserów, gofrów itd. Od biedy można ją też zjeść na kanapce. W zasadzie jest to połączenie dżemu, galaretki i kisielu. Można przygotować ją z dowolnych owoców. Ja postawiłam na truskawki. Ponieważ smażenie gofrów zajęłoby mi zbyt wiele czasu, moja frużelina truskawkowa znalazła zastosowanie przy dekoracji babeczek. Królowała na szczycie Babeczek z Colą wg przepisu Erica Lanlarda. Ponieważ nic nie było w stanie przekonać mnie do zjedzenia buttercreamu z przepisu, zastąpiłam go klasyczną bitą śmietaną wraz z odrobiną owocowej nuty. Przepis na frużelinę znalazłam na stronie Moje Wypieki.







FRUŻELINA
Składniki:
250g owoców
½ szklanki cukru
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 ½ łyżeczki żelatyny
Owoce podgrzać z cukrem. Dodać sok z cytryny i mąkę rozrobioną w łyżce wody. Zagotować. Po zdjęciu z ognia dodać żelatynę namoczoną w wodzie. Schłodzić. Przechowywać w lodówce.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz