poniedziałek, 22 lipca 2013

SYROP Z MNISZKA LEKARSKIEGO

Przepis na tak zwany ‘Miód Majowy’ dostałam od teściowej. Miód ten dobrze działa przy dolegliwościach górnych dróg oddechowych. Podczas wizyty u teściowej byłam lekko zaziębiona, więc dostałam do herbaty odrobinę tego miodu, a oprócz tego zapas w słoiczku oraz przepis w pakiecie. 500 kwiatków.., o rany, kiedy ja to nazbieram, pomyślałam. Lecz nim się obejrzałam, cały ogród był oskubany z żółciutkich kwiatów mlecza. Mam trochę zastrzeżenia co do nazwy gotowego produktu, ponieważ ilość cukru użyta do jego produkcji była ogromna. Nie był to tak zdrowy cukier, jak w naturalnym, pszczelim miodzie. Gotowe porcje syropu czekają już na pierwsze jesienno – zimowe przesilenia i będą nas wspierać podczas walki z przeziębieniem.








SYROP Z MNISZKA LEKARSKIEGO
Składniki:
500 kwiatów mlecza
4 cytryny
1 litr wody
1 kg cukru
Kwiaty mlecza opłukać. Zalać wodą. Dodać pokrojoną 1 cytrynę. Gotować na małym ogniu przez 45 minut. Ostudzić. Następnego dnia przelać przez sito. Do soku dodać cukier i sok z cytryn. Gotować na małym ogniu przez 1 godzinę 45 minut. Gorący syrop wlewać do słoików.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz