wtorek, 5 lutego 2013

BABECZKI TIRAMISU

Babeczki Tiramisu były kolejnymi, które przełamały moją złą passę do muffinów i tym podobnych. Robiłam je już kilkakrotnie, gdyż ich smak mnie zachwycił. Smakowały też rodzince. Przepis zaczerpnięty został ze strony Moje pyszności. Bardzo podobał mi się pomysł z przekładaniem babeczek kremem. Ciasto stało się przez to delikatniejsze szczególnie, że dodatkowo było nasączone kawą. Dosłownie rozpływało się w ustach. Polecam ten przepis.




BABECZKI TIRAMISU
Ciasto:
125g masła
1 jajko
½ szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 ¼ szklanki mąki pszennej
1 ½ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki soli
150ml mleka
2 łyżki śmietany 18%
Masło utrzeć z cukrem. Dodać jajko. Dodać suche składniki na przemian z mlekiem. Wlać śmietanę. Krótko wymieszać. Masę przełożyć do foremek. Piec w temperaturze 180°C przez 25 minut.
            Poncz:
½ szklanki mocnej kawy
2 łyżki Likieru Amaretto
Kawę wymieszać z likierem. Z ciastek odciąć wierzch w kształcie stożka. Nasączyć ponczem obie części.
            Krem:
200ml śmietanki 30%
1/3 szklanki cukru pudru
250g serka mascarpone
1 łyżeczka kakao
Śmietankę ubić z cukrem. Wymieszać z serkiem. Połową kremu przełożyć ciastka. Przykryć odciętą górą. Wierzch ozdobić pozostałym kremem. Posypać kakao.











Tiramisu hurtowo.. w towarzystwie Babeczek Cytrynowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz