sobota, 16 lutego 2013

CZEKOLADA PLASTYCZNA

Przepis na czekoladę plastyczną znalazłam na blogu Jestem w kuchni, zaraz wracam. Postanowiłam zmierzyć się z wyższym poziomem dekoracji tortów. Zamiast lukru plastycznego który mi w ogóle nie smakował, użyłam czekolady. Dodatkowo zabarwiłam ją na czerwono, dodając do miodu odrobinę barwnika w proszku. Użyłam go ciut za mało. Miała być krwista, sercowa czerwień, wyszedł średni róż, cóż. Z czekoladą pracowało się bardzo dobrze. Nawet po wyjęciu z lodówki łatwo i szybko dawała się wyrobić. Niestety zawiodłam się co do smaku. Z początku sądziłam, że to wina dodanego barwnika, lecz to po prostu był charakterystyczny posmak białej czekolady, który uwydatnił się po jej rozpuszczeniu. Jednym słowem nijaki. Być może dodany miód miał w tym swój udział. Nie mam pewności. Przerzucę się jednak w przyszłości na lukier plastyczny. W wydaje mi się, że będzie mi go mniej szkoda, gdy nikt nie zechce go zjeść (w tym ja). Na szczęście błędy są po to, aby się na nich uczyć. Właśnie z tej nauki skorzystałam. Wzór na tort przedstawiony został na stronie Bakerelli. Ja swoje ciasto dodatkowo przełożyłam kremem. W środku kryło się Red Velvet Cake. Pralinki na wierzchu zostały zrobione z resztek ciasta. Ciasto piekłam w większej formie, a serce wycięłam po upieczeniu. Na zdjęciu widać, że moje małe potworki zdążyły juz podkraść się do kilku ‘czekoladek’.









CZEKOLADA PLASTYCZNA
Składniki:
200g czekolady
75g miodu
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Dodać płynny miód. Wymieszać. Wylać na papier pergaminowy. Odstawić do stężenia na około 5 godzin. Formować dowolne kształty. Przechowywać w lodówce. Aby zabarwić białą czekoladę, do miodu należy dodać barwnik spożywczy.




1 komentarz:

  1. dzięki za przepis na czekoladę plastyczną. Zrobiłam ją z czekolady mlecznej do którego dodałam czarnego barwnika. teraz stygnie. Jutro się okaże co z tego wyszło. Ale z tego co widzę konsystencja jest dobra. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń