sobota, 16 lutego 2013

WŁOSKIE LODY KAWOWE

Ech, Nigellissima. Po dość długiej przerwie natrafiłam w telewizji na program Nigelli Lawson. Cóż… Znów utwierdziłam się w przekonaniu, że uwielbiam tę kobietę. Za to co gotuje też, lecz najbardziej za sposób w jaki to robi. Zostało to cudownie ukazane w ujęciach kamer. Gdy robiła lody kawowe, część masy wylała się z kubeczka. Było to dla niej, a przez to dla mnie, tak naturalne, tak domowe, cudne. A na koniec jedzenie. Uwielbiam oglądać Nigellę i patrzeć, jak je. Już samo to sprawia, że chce się skosztować przygotowanych przez nią potraw. Lody kawowe wyglądały wspaniale. Zrobiłam je następnego dnia. Moje były prawie wspaniałe. Winna jestem ja i to, że nie zaufałam instynktowi kuchennemu, heheh. Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść. Małżonek pomagał mi przy pracy. Pilnował śmietany podczas ubijania. Wolał to, niż ganianie za dzieciakami przed kąpielą. Śmietana ubiła się, a nawet przebiła. Tzn. była na granicy między jeszcze dobrą, a już do wywalenia. Dodałam też za dużo kawy. Sypnęłam zwykłą rozpuszczalną, ale pół porcji więcej, żeby dorównała siłą mocy espresso. Było jej jednak za dużo. Trochę szczypała w podniebienie. Poza tym lody były udane. Następnym razem będą idealne. Przyznam się, że więcej przepisów Nigelli oglądnęłam, niż przygotowałam, ale co się odwlecze.. i tak dalej.


Kilka poprawek
 - robione kolejny raz lody były idealne, jak zapowiedziałam;
-tym razem pilnowałam proporcji kawy i czasu ubijania, masa była cudownie kremowa;
-po godzinie mrożenia przemieszałam lody, choć nie było to konieczne, powstało dosłownie kilka kryształków lodu;
-mimo, że  lody mroziłam w minus 18. stopniach, bez problemu nabierałam je łyżką tuż po wyjęciu z zamrażarki;
-lody są bardzo treściwe i sycące  jedna gałka jest w stanie zaspokoić przeciętnego łasucha; dla tych ponadprzeciętnych polecam podwójną porcję;
-wspaniały dodatek do profiterolek lub espresso ice-cream, lub po prostu do ciepłego espresso.






KAWOWE LODY PO WŁOSKU
Składniki:
1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
300ml śmietanki 30%
2 łyżki rozpuszczalnej kawy espresso
50ml likieru espresso
Wszystkie składniki ubić na dość gęstą masę. Zamrozić.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz