poniedziałek, 25 lutego 2013

CIASTKO LIPSTICK / CZEKOLADOWA LAWA

PRZEEEEPYSZNE.. Rozpływająca się w ustach czekoladowa lawa. Od tygodnia miałam na nie smak. Jednak ze względu na to, że w najbliższy weekend zaprosiłam rodzinkę na kawę i ciastko z okazji zbliżających się urodzin Natki, sumienie mówiło mi – ‘Pod koniec tygodnia będziesz miała roboty i pieczenia po uszy, odpocznij’. Nie wytrzymałam. Co wieczór biłam się z myślami. Co wieczór zwalczałam pokusę. Wszystko to na nic się zdało. Poddałam się ostatniego dnia. Ale nie żałuję. Ciastko udało się wspaniałe. Zrobiłam je tuż przed upieczeniem pierwszego ciasta na przyjęcie. Tak dla rozgrzewki, heheh. Przepis znalazłam na stronie BBC, lecz już nie pamiętam, kto był jego autorem. Moje ramekinki były miniaturowej wielkości /zakupione w promocji/, więc nie nadawały się do tego wypieku. W zastępstwie użyłam foremki do muffinów. Ciastka miały bardzo delikatną strukturę i bałam się, że nie uda mi się ich wyciągnąć w całości. Dlatego też piekłam je przez maksymalną ilość czasu podaną w przepisie. Z wyjęciem z formy nie było problemów. Pergamin również odkleił się z łatwością. Przyszła pora konsumpcji. Zaserwowałam ciastko mężowi – ‘Nie dopiekło się’, krzyknął z pokoju. -‘Niemożliwe’ – odrzekłam, heheh. Wtedy dotarło do niego, że tak miało być i stwierdził, że deser był pyszny. Mnie Ciastko Lawa zachwyciło. Masa tuż przed włożeniem do piekarnika smakowała jak zwykłe ciasto na murzynka, czy brownie. Jednak po upieczeniu czekolada nabrała mocy. W płynnym wnętrzu czuć było jej wyrazisty smak. Stworzyłam tu widzę, małą epopeję na temat zwykłego ciastka. Po prostu byłam świeżo po konsumpcji tego deseru i zachwyciłam się jego smakiem. Dodam jeszcze, że słyszałam o ciastku fondue, działającym na podobnej zasadzie, czyli z płynnym wnętrzem, ale nie wiem, czy to jest takie samo. W związku z tym pozostałam przy nazwie Lipstick, które po naszemu nazywają Czekoladową Lawą.






CIASTKO CZEKOLADOWA LAWA
Składniki:
200g masła
200g gorzkiej czekolady
200g cukru pudru
4 jaja
4 żółtka
55g mąki pszennej
35g kakao
Masło utrzeć z cukrem. Kolejno dodawać jaja i żółtka. Wlać roztopioną czekoladę. Wsypać mąkę z kakao. Wymieszać łyżką. Boki okrągłych foremek wyłożyć pergaminem. Wlać masę. Piec w temperaturze 190°C przez 8-10 minut. Ciastka studzić przez 30 sekund. Wyłożyć na talerz. Serwować natychmiast. Można podać z kawową bitą śmietaną.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz