wtorek, 12 lutego 2013

CZEKOLADOWE ŁYŻECZKI

Czekoladowe łyżeczki wypatrzone zostały na stronie Icedjems, na której można znaleźć ciekawe i słodkie inspiracje. Przygotowania masy były prościutkie. Najtrudniejszym zadaniem było utrzymanie łyżeczek w pozycji pionowej. Ze względu na czas potrzebny do zastygnięcia czekolady, zastosowałam kilka technik. Wymyślonych oczywiście pod wpływem chwili. Pierwszą partię czekoladowych porcji wstawiłam do lodówki tuż po przygotowaniu. Aby łyżeczki utrzymały pion, zahaczyłam je o uszko garnka z zupą, który akurat w lodowce się znajdował. Robiłam to po kolei, gdyż garnek miał przecież tylko dwa uszka. W związku z tym kolejne porcje czekolady były już gęstsze i bardziej stężone. Tak, że trzy ostatnie bez problemu utrzymywały łyżeczkę w odpowiedniej pozycji. Z początku sądziłam, że gdy włożę łyżeczkę do zastygniętej czekolady, ta nie przylepi się dokładnie do brzegów metalu i odpadnie. Pomyliłam się jednak. Warto było zaczekać. Docelowo łyżeczki powinno roztapiać się w kubku gorącego mleka. Ja postanowiłam rozpuścić je w kawie. Wyszła mi przepyszna moccha. Wspaniała.





CZEKOLADOWE ŁYŻECZKI
Składniki:
225g gorzkiej czekolady
½ szklanki cukru pudru
¼ szklanki kakao
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Dodać pozostałe składniki. Wymieszać. Przełożyć do foremek na mini babeczki. Pionowo wbić w środek łyżeczkę. Udekorować. Schłodzić. Podawać z kubkiem gorącego mleka lub kawy.
            Dekoracja:
1 łyżeczka mini pianek
½ łyżeczki kolorowej posypki










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz