wtorek, 19 lutego 2013

SERNIK Z KULAMI ORZECHOWYMI I KREMEM

Przepis na ten niezwykły sernik otrzymałam od Jagody. Nigdy wcześniej nie jadłam sernika w połączeniu z orzechami i kawą. Miałam spore obawy, co do tego ciasta, jednak zaryzykowałam. Dobrze, że posłuchałam intuicji, gdyż sernik wyszedł pyszny. Masa serowa była bardzo delikatna. Orzechy i kawa współgrały z całością. A krem.. Krem doskonale wieńczył dzieło. Placek tradycyjny, lecz udany. Mniam.









SERNIK Z KULAMI ORZECHOWYMI I KREMEM
Ciasto:
1 ½ szklanki mąki pszennej
125g masła
20g cukru pudru
4 żółtka
2 łyżeczki cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Z podanych składników zagnieść ciasto. Wyłożyć na blachę o wymiarach 25 x 35 centymetrów.
            Ciasto orzechowe:
5 białek
3 łyżki cukru
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka bułki tartej
150g mielonych orzechów
2 łyżeczki kawy mielonej
Białka ubić. Dodać cukier. Dodać mąkę, bułkę i orzechy. Wyłożyć kupkami na ciasto kruche. Posypać kawą.
            Ser:
1,20 kg zmielonego twarogu
2 szklanki mleka
2 jaja
4 żółtka
1 budyń waniliowy w proszku
350g cukru pudru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
½ szklanki oleju
Jaja ubić z cukrem. Dodać twaróg. Dodać pozostałe składniki. Wlać pianę ubitą z 6 białek. Masę wylać na ciasto. Piec w temperaturze 200°C przez 60 minut.
            Krem:
2 żółtka
3 łyżki cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
½ łyżki mąki pszennej
500ml mleka
200g masła
50g gorzkiej czekolady
Żółtka utrzeć z mąką. Dodać cukier. Wlać ciepłe mleko. Gotować na małym ogniu, aż zgęstnieje. Zimny budyń utrzeć z masłem. Krem wyłożyć na placek. Wierzch posypać startą czekoladą.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz