niedziela, 9 czerwca 2013

CUKIER WANILIOWY

Cukier z prawdziwą wanilią to moja mała odrobina luksusu. Związane było to z tym, że gdy po raz pierwszy go zrobiłam, znalezienie laski wanilii w pobliskich sklepach było cudem. Różnica aromatów pomiędzy wanilią a waniliną jest nie do opisania. Wykonanie takiego cukru jest banalne – cukier plus rozkrojona wanilia. Ostatnio korzystałam z jeszcze jednego patentu, który zobaczyłam z programie ‘Nagi szef’. Laskę wanilii, która służyła do ugotowania waniliowego mleka na krem cukierniczy, dokładnie płukałam, a gdy wyschła, lądowała w słoiku z cukrem waniliowym. Nawet po gotowaniu, zachowała mnóstwo aromatu. Taki mały kuchenny recykling.








CUKIER WANILIOWY
Składniki:
2 szklanki cukru
2 laski wanilii

Cukier wsypać do słoika. Dodać nasiona oraz laski wanilii. Wymieszać. Odstawić na 2 tygodnie. W miarę zużywania należy dosypywać cukier i dodawać laski wanilii.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz