sobota, 8 czerwca 2013

BABECZKI IMBIROWE Z RABARBAREM

Dopadł mnie kryzys twórczy. Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, co było tego przyczyną. Strata zapału, lekki kryzys gotówkowy czy po prostu brak czasu i dezorganizacja.., pewnie wszystko po trochę. Małżonek zarządził w sobotę, pod wpływem impulsu, że powinnam ograniczyć moje kulinarne wybryki do jednego ciasta tygodniowo. Zgodziłam się, ale pod warunkiem, że on ograniczy się do jednego piwa tygodniowo. Ja byłam bardziej wytrwała, choć oboje tego samego dnia /środa/ postanowiliśmy złamać zakaz. Mąż wrócił z pracy z piwem, a ja w tym czasie miałam już przygotowane składniki do rabarbarowych babeczek. Ech ta miłość.. rozumiemy się bez słów, hihi. Jak mawiała rada starszych ‘Mężczyźni widzą tylko to, co widać. Kobiety widzą, nie patrząc.’ Co do babeczek, tym razem korzystałam z przepisu Erica Lanlarda. Oczywiście podstawową czynnością było zastąpienie kremu maślanego – buttercreamu – na ten z kremowym serkiem. Jeszcze nie znalazłam sposobu na smaczny krem maślany, dlatego od pewnego czasu unikam przepisów z nim. Pozostała część przepisu była bez zarzutów. W oryginale babeczki zostały nacięte w celu nasączenia kompotem rabarbarowym, lecz widziałam też opcję z wycięciem w wierzchołku babeczki małego otworu – gniazdka. Wykorzystałam pierwszą metodę, gdyż była mniej czasochłonna, lecz nie omieszkam wypróbować też drugiej opcji. Prawie zapomniałabym o imbirze. To on nadawał ciastku charakteru. Dzięki dodatkowi imbiru, rabarbar stracił swój mdły posmak a babeczki nabrały wspaniałego aromatu. Ciasto było miękkie i delikatne, dzięki sporej zawartości masła.








BABECZKI IMBIROWE Z RABARBAREM
Ciasto:
250g masła
175g cukru brązowego
3 jaja
225g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki mielonego imbiru
175ml mleka
Masło utrzeć z cukrem. Dodawać jaja. Na przemian wsypywać suche składniki i mleko. Ciasto przełożyć do foremek. Piec w temperaturze 180°C przez 25 minut.
Kompot:
125g rabarbaru
30g cukru brązowego
1 łyżeczka imbiru
2 łyżki wody
Pokrojony rabarbar zagotować z pozostałymi składnikami do miękkości. Zredukować sos. Ostudzić. W babeczkach wyciąć niewielki otwór. Wlać kompot.
            Krem:
75g masła
300g serka kremowego
6 łyżek cukru pudru
Masło utrzeć z cukrem. Wymieszać z serkiem. Wyciskać dowolne wzory na babeczkach.





 W związku z tym, że  rabarbar w ogrodzie nie wyginął po pierwszej turze zrywania, po raz kolejny zaserwowałam rodzinie rabarbarowe babeczki z imbirem. Szczęśliwie złożyło się, że  w telewizji była powtórka programu Obłędne Wypieki, w którym Eric Lanlard przygotowywał te babeczki. Tym razem nie przecinałam babeczek, a jedynie wycięłam w nich otwór Po nałożeniu nadzienia, wycięte ciasto włożyłam z powrotem na babeczkę. Myślę  że był to świetny sposób nadziewania babeczek, zwłaszcza  że nie psuło się przy tym jej wyglądu  Przecięcia nie było widać  ponieważ zostało ukryte pod warstwą kremu. U mnie krem został zastąpiony bitą śmietaną. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz