niedziela, 23 czerwca 2013

MUFFINY OWOCOWE

Czy ktoś wie, co można zrobić z wczesnych wiśni.. Ja niestety znam je tylko w kompocie. Gdy już zaczną dojrzewać te mocno czerwone wisienki, wcześniaki idą w zapomnienie i jedynie szpaki mają z nich pociechę. Postanowiłam zrobić wczesnym wiśniom reaktywację. Dodałam je do muffinów. Dobór owoców w przepisie był dowolny, dlatego postanowiłam zaryzykować. Powiem szczerze, że te wiśnie nie były wcale gorsze w smaku od czerwonych. Podczas pieczenia zyskały intensywniejszy kolor, a smak.... był wiśniowy. Polecam. Przepis na podstawowe ciasto pochodził z programu Donny Hay. Tak jak obiecała autorka – muffiny były szybkie i proste w przygotowaniu, a w ich smaku dominowała wiśniowa świeżość. Jeszcze rzeknę słówko o papilotkach do pieczenia. Zabrakło mi ich na kilka muffinów. Wrodzone lenistwo sprawiło, że nie chciało mi się formować ich z pergaminu. Za przykładem Anny Olson upiekłam muffiny w natłuszczonej formie, bez papierków. Bardzo dobrze się piekły. Aby je wyjąć, należało odczekać około 10 minut, wcześniej ciasto było zbyt miękkie. Minus to 4 razy brudniejsza foremka. Moja jeszcze się moczy, bo nie chcę jej porysować druciakiem. Tak więc, gdy braknie papilotek, tragedii nie ma, ale lepiej żeby zawsze były w pogotowiu.








MUFFINY OWOCOWE
Ciasto:
2 ½ szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
½ szklanki oleju
½ szklanki mleka
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Suche składniki przesiać do miski. Zrobić w środku dołek. Wlać do niego mokre składniki. Wymieszać. 
            Dodatki:
300g dowolnych owoców
6 łyżeczek cukru
Do ciasta wsypać owoce. Przekładać do foremek. Wierzch posypać cukrem. Piec w temperaturze 180°C przez 30-35 minut.






2 komentarze:

  1. Właśnie je upiekłam, są przepyszne! Zrobiłam z jabłkami, bo były pod ręką. Zapach w całym domu niesamowity, siostra ledwo dała mi zrobić zdjęcie, bo nie mogła się ich doczekać :) Super!
    Pozdrawiam i dziękuję za błyskawiczne pyszności.

    Tutaj moje muffinki:
    http://my-homemade-sweets.blogspot.com/2013/11/muffiny-z-owocami.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, już podziwiałam te pyszności na Twojej stronie i przyznam, ze chętnie poczęstowałabym się nimi i tą pyszną herbatką.
      Polecam się.
      Pozdr.

      Usuń