sobota, 9 lutego 2013

SERNIK W CIEŚCIE KAKAOWYM

Sernik w cieście kakaowym to historia. Odkąd sięgam pamięcią, pojawiał się to tu, to tam. Zawsze towarzyszył mojej rodzinie podczas świąt, ponieważ był i jest specjalnością babci Tosi. Ciasto smakowało mi tak, jak każdy niemal sernik. Dopiero po wizycie u cioci Teresy, sernik w cieście kakaowym wrył się w moją pamięć i zajął szczególne miejsce. To ciasto zaserwowała nam ciocia podczas weekendowej wizyty w ich domu. Było to prawdopodobnie przy okazji jakiegoś wesela w rodzinie. Nie spodziewałam się wtedy żadnego ciasta, a tu na stole pojawił się sernik. Ciasto kruche było starte na tarce, wierzch oprószony cukrem pudrem. To właśnie ten cukier puder zapamiętałam najbardziej. Ciasto było pyszne. 







SERNIK W CIEŚCIE KAKAOWYM
Ciasto:
400g mąki pszennej
200g cukru pudru
200g masła
3 żółtka
50g kakao
4 łyżki śmietany
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Z tych składników zagnieść ciasto. Podzielić na 2 części. Jedną część ciasta wyłożyć na blachę o wymiarach 25 x 35 centymetrów. Drugą część ciasta schłodzić w lodówce.
            Ser:
1 kg zmielonego twarogu
250g masła
2 budynie waniliowe w proszku
4 jajka
400g cukru pudru
Masło utrzeć z cukrem. Dodać żółtka, ser i budyń. Dodać ubitą pianę z białek. Wymieszać. Masę wylać na ciasto. Na wierzch zetrzeć schłodzone ciasto. Piec w temperaturze 180°C przez 60 – 75 minut. Po wystudzeniu, ciasto można posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz