niedziela, 12 stycznia 2014

SCONES Z JOGURTEM

Sconesy są idealne, gdy w domu braknie chleba na śniadanie lub kolację. Po raz kolejny przytrafiła mi się ta przypadłość, więc bez długiego namysłu zaczęłam improwizować. Skorzystałam z przepisu ze strony White Plate. Były to moje pierwsze scones, którego bazą był jogurt, a nie masło. Po upieczeniu ciasto miało fajną strukturę. Scones smakowały wszystkim, szczególnie z nowym, jak dla mnie, dodatkiem, czyli dżemem wymieszanym z masłem. Ciekawy pomysł. Zwykle jadamy scones z masłem i dżemem ale nigdy jeszcze w takiej ujednoliconej formie. Smakowało tak samo ale było dwa razy mniej smarowania. Polecam na słodki podwieczorek.







SCONES Z JOGURTEM
Składniki:
260g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
70g masła
150g jogurtu naturalnego
¼ łyżeczki soli
40g cukru
¼ szklanki rodzynek
1 jajko
Masło siekać z mąką. Dodać pozostałe składniki. Krótko zagnieść ciasto. Rozwałkować na grubość 3cm. Szklanką wycinać bułeczki. Układać na blaszce. Wierzch bułeczek smarować glazurą.
            Glazura:
3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka cukru
Wierzch bułeczek posmarować jogurtem. Posypać cukrem. Piec w temperaturze 220°C przez 12-15 minut.
            Dodatkowo:
50g masła
50g dżemu
Masło wymieszać z dżemem. Smarować przekrojone bułeczki.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz