środa, 8 stycznia 2014

BUDYŃ KAKAOWY

Przepis pochodzi z poszarzałego już zeszytu z przepisami mojej mamy. Oryginalnie nazywa się to kisielem, ale wg mnie, jest to budyń stuprocentowy. Do tego ekspresowy. Ważna rzecz, nie trzeba używać żółtek. Ja, swoim tradycyjnym sposobem, mieszam wszystko w garnku i potem na średnim ogniu. Można też zagotować połowę mleka, a w pozostałym rozmieszać składniki i wtedy wszystko połączyć. A’ propos gotowania kisielu. Gdy znajomy mojej kuzynki robił kisiel, wsypywał kisiel i cukier do szklanki lub talerza, zalewał wrzątkiem i gotowe. A to dobre. Dodatki do budyniu polecam dowolne, wg gustu i uznania – wiórki kokosowe, orzeszki, wiśnie, kolorowe posypki, starta czekolada. Intensywność kakaowego smaku zależy od hojności kucharki i od tego, jakiej wielkości łyżki użyje. Ja nabieram ile się da. Polecam ten szybki, domowy budyń.





BUDYŃ KAKAOWY
Składniki:
500 ml mleka
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki kakao
2-3 łyżki cukru
Wszystkie składniki dobrze rozmieszać. Gotować na średnim ogniu, aż zgęstnieje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz