poniedziałek, 20 stycznia 2014

BUŁECZKI Z MAKIEM

Małe, lekko słodkie bułeczki, które uratowały naszą kolację. Inspiracja zaczerpnięta została ze strony Moje Wypieki. Nawet moja mama – piekarz na emeryturze, podziwiała moje małe dzieła. Zastanawiała się, jak udało mi się zrobić je takie równe. Nic prostszego, choć odrobinę czasochłonnego. Po prostu podzieliłam ciasto na równe części przy pomocy wagi. Porcja na jedną bułeczkę ważyła 50g. Moja miarka tzw. na oko, zwykle bywa rozregulowana, dlatego posłużyłam się małą dawką technologii.







BUŁECZKI Z MAKIEM
Składniki:
500g mąki
2 łyżki masła
2 łyżki mleka w proszku
1 łyżeczka soli
3 łyżki maku
12g świeżych drożdży
4 łyżki miodu
275ml wody
Mąkę wymieszać z masłem, jak na kruszonkę. Dodać pozostałe składniki. Wyrobić ciasto. Odstawić na godzinę. Ciasto podzielić na 20 części. Kręcić bułeczki. Odstawić na 30 minut.
            Dodatkowo:
1 jajko
1 łyżka mleka
Jajko roztrzepać z mlekiem. Smarować wierzch bułeczek. Piec w temperaturze 200°C przez 12-15 minut.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz