poniedziałek, 13 stycznia 2014

KAWOWA PANNA COTTA

Ten przepis znalazłam, goszcząc na stronie Feeria Smaków. Zauroczyły mnie przepiękne zdjęcia deseru, w jeszcze piękniejszych szklankach. Od razu wiedziałam, że to jest to, czego podświadomie poszukiwałam. Kawowa Panna Cotta będzie gwiazdą wieczoru na urodzinach moich dziewczyn. Nastąpił szybki rzut okiem do lodówki, a gdy okazało się, że były tam odpowiednie produkty, przystąpiłam do próby generalnej. Deser przelałam do mojego nowego nabytku – kieliszków do wina. Bardzo dobrze wpasowały się w kolorystykę całości. Z podanej ilości zrobiłam trzy porcje. Wiadomo, wszystko zależy od wielkości użytego szkła. Polecam. Przepyszny deser.





KAWOWA PANNA COTTA
Galaretka espresso:
½ łyżeczki żelatyny
1 łyżka zimnej wody
60ml wrzątku
1 łyżeczka rozpuszczalnego espresso
2 łyżeczki cukru
2 łyżeczki likieru Amaretto
Żelatynę namoczyć w zimnej wodzie. Pozostałe składniki podgrzać, aż cukier się rozpuści. Zdjąć z ognia. Dodać żelatynę. Wymieszać. Galaretkę przelać do trzech pucharków. Schłodzić.
            Panna cotta:
1 łyżeczka żelatyny
2 łyżki wody
125ml śmietanki
125ml mleka
4 łyżki cukru
3 łyżeczki rozpuszczalnego espresso
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 ½ łyżeczki likieru Amaretto
1 łyżka rumu
Żelatynę namoczyć w wodzie. Pozostałe składniki zagotować, aż cukier się rozpuści. Dodać żelatynę. Wymieszać. Wlać do pucharków na stężoną galaretkę.
            Bita śmietana:
125ml śmietanki 30%
1 łyżka cukru pudru
½ łyżeczki rozpuszczalnego espresso
Śmietankę ubić z cukrem. Dekorować deser. Posypać kawą.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz