piątek, 31 stycznia 2014

LODY Z PIERNIKAMI

Co zrobić z pierniczkami świątecznymi, które się zbyt mocno zrumieniły lub połamały? Nic prostszego. Można przyrządzić z nich lody piernikowe. Ja tak zrobiłam. Inspiracja zaczerpnięta została z programu ‘Słodki Drań’. Skojarzyłam sobie, że wystarczy do lodów waniliowych dodać pokruszone ciastka. Zarówno tekstura lodów, jak też aromat pierników był mocno wyczuwalny. Lody stanowiły świetne zwieńczenie kolacji wigilijnej. Doskonale pasowały do kawy ‘po’ i były niemałym zaskoczeniem dla gości. Gdy już po świętach zerknęłam na przepis, okazało się że lody powinny być robione na bazie syropu z przyprawami korzennymi. Teraz kajam się za moją nieuwagę i postanawiam nadrobić to niedopatrzenie. Póki co, podaję przepis na lody waniliowe z Moich Wypieków, z którego korzystałam. Do tego oczywiście pokruszone pierniczki.






LODY PIERNIKOWE
Składniki:
500ml mleka
1 laska wanilii
6 żółtek
125g cukru
100ml śmietanki 30%
2/3 szklanki pokruszonych pierniczków świątecznych
Mleko zagotować z nasionami wanilii. Żółtka utrzeć z cukrem. Stopniowo wlewać gorące mleko. Gotować na małym ogniu, aż krem będzie szklisty. Nie zagotować. Krem schłodzić. Wymieszać go z ubitą śmietanką. Dodać pierniczki. Wstawić do zamrażarki. W trakcie mrożenia kilkakrotnie przemieszać lody.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz