piątek, 22 marca 2013

BABECZKI Z MAKARONEM

Poszukiwałam szybkiego przepisu na babeczki. Wybieraliśmy się do znajomych i postanowiłam wziąć ze sobą coś słodkiego. Niestety wcześniejsza partia muffinów, które przerabiałam z innego przepisu nie udały się na tyle godne, aby je pokazywać publicznie. W tej sytuacji niezawodne były Moje Wypieki, w których znalazłam m.in. ten przepis na babeczki cytrynowe. W oryginalnym przepisie, ciastka miały formę typowo babkową, wielkanocną i polane były lukrem. Ja postanowiłam wykorzystać bazę i udekorować ją odrobiną spaghetti z kremu maślanego z serkiem. Docelowo miało to być spaghetti z klopsikami i sosem pomidorowym, lecz z samym makaronem prezentowały się znacznie lepiej. Pomysł na szalone cupcakes zaczerpnęłam ze strony Icedjems. Przepis na krem maślany podesłała mi szwagierka Jagoda. Z początku byłam lekko sceptyczna co do niego, gdyż już wcześniej próbowałam tego typu kremu. Ten jednak okazał się całkiem przyzwoity i smaczny. Do tego bardzo dobrze utrzymywał kształt. Można było nim robić nawet słynne girlandy ze ‘Słodkiego Biznesu’. Babeczki z lekkim poczuciem humoru. Polecam.





BABECZKI JOGURTOWE Z MAKARONOWYM KREMEM
Składniki:
125g jogurtu naturalnego
75g roztopionego masła
2 jajka
1 cytryna
150g mąki pszennej
½ łyżeczki sody
¼ łyżeczki soli
125g cukru
Do jogurtu dodać masło, jaja i skórkę z cytryny. Roztrzepać. Wsypać suche składniki. Krótko wymieszać. Wlać do foremek. Piec w temperaturze 170°C przez 30 minut.
            Krem:
75g masła
300g serka kremowego
6 łyżek cukru pudru
Masło utrzeć z cukrem. Wymieszać z serkiem. Cienka końcówką wyciskać wzorki makaronu spaghetti.
            Imitacja spaghetti z klopsikami:
12 czekoladek Ferrero Rocher
1/3 szklanki dżemu truskawkowego
2 kostki białej czekolady
Czekoladki (klopsiki) obtoczyć w dżemie (sos pomidorowy). Ułożyć na kremie (spaghetti) na babeczce. Na wierzch zetrzeć czekoladę (parmezan).












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz