wtorek, 12 marca 2013

BUDYŃ Z CZEKOLADĄ I POMARAŃCZAMI

Tym budyniem poczęstowano mnie w Brulionie z przepisami. Źródło przepisu to strona Kulinarne spotkania. Niby zwykły budyń, a jednak miał w sobie to coś. Czekoladę i pomarańcze. Czekolada sprawiła, że budyń stał się bardziej aksamitny. A może była to zasługa masła. Nie wiem. Pierwsze skojarzenie to angielskie słowo smooth, lecz szukając w języku ojczystym, najbardziej kojarzył mi się ‘aksamitny’. Skórka z pomarańczy z kolei nadała deserowi świeżości. Tak naprawdę to deser z nieco wyższej półki. Z głębszym smakiem. Takie jest przynajmniej moje zdanie, ponieważ uwielbiam gorzką czekoladę i sama w sobie jest ona dla mnie wykwintna.







BUDYŃ Z CZEKOLADĄ I POMARAŃCZAMI
Składniki:
2 szklanki mleka
1 łyżka masła
2 żółtka
2 łyżki cukru
3 łyżki kakao
2 łyżki mąki ziemniaczanej
5 kostek czekolady
¼ pomarańczy
Jedną szklankę mleka zagotować z masłem. Żółtka wymieszać z mąką. Dodać mleko, cukier i kakao. Wlać do gotującego się mleka. Gotować, aż zgęstnieje. Dodać startą czekoladę, sok i skórkę z pomarańczy. Wymieszać.














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz