niedziela, 3 marca 2013

MARCHEWKOWE MUFFINY Z KOKOSOWĄ CZAPKĄ

Muffiny te znalazłam na stronie Moje Wypieki, gdy poszukiwałam pomysłu na zużycie serka mascarpone, który nudził się już od dłuższego czasu w mojej lodówce. Wybór padł na muffiny marchewkowe ze względu na to, że niemal wszystkie składniki miałam w kuchni. Po spróbowaniu babeczek przeżyłam wielkie zaskoczenie. Po pierwsze, babeczki z dodatkiem warzyw nie udawały mi się od dłuższego czasu. Te natomiast, mimo, że zawierały dużo mokrych składników, wypiekły się doskonale. Do tego były bardzo lekkie i puszyste. Druga rzecz, o której pragnę wspomnieć, to przyprawy. Posiadam moździerz i nie zawaham się go użyć, pomyślałam. Sprezentowały mi go szwagierki na urodziny i zdążyłam kilka razy go wykorzystać. Przyprawy stworzyły genialne połączenie. Nie spodziewałam się, że ziele angielskie może nadać kompozycji takiego aromatu. Zawsze dodawałam je do dań obiadowych, nigdy do deserów. A tutaj wkomponowało się idealnie. Gotowe przyprawy piernikowe nie dorównują tej zrobionej własnoręcznie. Ale o tym innym razem. Babeczki smakowały mi i nam bardzo. W środku widać było kawałeczki ananasa, a orzechy przyjemnie chrupały podczas jedzenia. Masa serowa to taka kokosowa korona na tej sł0odkiej bombie witaminowej.





MARCHEWKOWE MUFFINY Z KOKOSOWĄ CZAPKĄ
Ciasto:
2/3 szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru
1 łyżeczka sody
¾ łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
¼ łyżeczki goździków
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej
¼ łyżeczki ziela angielskiego
¼ łyżeczki soli
1/3 szklanki oleju
2 jaja
1 szklanka siekanych orzechów włoskich
½ szklanki pokrojonego ananasa
1 szklanka startej marchwi
Jajka ubić. Dodać olej. Dodać suche składniki. Dodać zmielone przyprawy. Wsypać marchew, ananasa i orzechy. Jeśli ciasto będzie zbyt gęste, można dodać 3 łyżki mleka. Ciasto przełożyć do foremek. Piec w temperaturze 180°C przez 25 minut.
            Krem:
125g serka kremowego
2 łyżki cukru pudru
5 łyżek wiórków kokosowych
Serek rozetrzeć z cukrem. Smarować muffiny. Boki obsypać wiórkami.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz