poniedziałek, 4 marca 2013

BABECZKI Z KINDER BUENO

O babeczkach z Kinder Bueno usłyszałam w Muffiniarni. Niestety dzieliło mnie od niej około 500 kilometrów, dlatego postanowiłam zrobić babki samodzielnie. Nie miałam pojęcia czy w przepisie który znalazłam wygląd, smak itd. były takie same. Jedno było podobne – nazwa. Przepis znalazłam na stronie icedjems.com. Babeczki były bardzo smaczne. Dość ciężkie ciasto, ale nie zapychało. Z dodatkiem białej czekolady. W środku znajdowała się orzechowo-czekoladowa niespodzianka, czyli kleks zrobiony ze słynnego kremu do kanapek N. Po raz pierwszy używałam do dekoracji kremu maślanego. Cóż by tu o nim powiedzieć.. Sama słodycz. Koniecznie muszę znaleźć dla niego godny zamiennik, gdyż ja takiej ilości cukru na centymetr kwadratowy nie trawię. Próbowałam już wersji z dodatkiem mascarpone, lecz serkowi nie udało się zagłuszyć smaku cukru. Co do buttercreamu, muszę pochwalić go za stałość, heheh. Dobrze się z nim pracowało i już rozumiałam, dlaczego odgrywał tak wielką rolę w świecie dekoracji. Po nocce spędzonej w lodówce stężał tak, że nic nie było w stanie go poruszyć. Babeczki smakowały bardzo dobrze, krem do poprawki.
Wersja poprawiona to krem maślany na bezie szwajcarskiej z dodatkiem Nutelli. Sprawdził się idealnie smakowo oraz dekoracyjnie. Od razu było widać i czuć różnicę. Z lekkim sercem mogę teraz polecić wszystkim ten przepis.






BABECZKI Z KINDER BUENO
Ciasto:
225g masła
225g cukru
150g Nutelli
3 jajka
3 łyżki śmietany
100g białej czekolady
225g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masło utrzeć z cukrem. Pojedynczo dodawać jajka. Wlać śmietanę i rozpuszczoną czekoladę. Wsypać mąkę z proszkiem. Wymieszać. Do foremek nałożyć po 1 łyżce ciasta. Dać 1 łyżeczkę Nutelli. Przykryć pozostałym ciastem. Piec przez 20 minut w temperaturze 180°C.
            Krem:
5 białek
1 ½ szklanki cukru
500g masła
¼ łyżeczki soli
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
150g gorzkiej czekolady lub Nutelli
Białka ubijać na parze. Dodawać cukier. Gdy cukier się rozpuści, pianę ubijać mikserem przez 10-12 minut, aż ostygnie. Dodawać pokrojone masło. Dodać sól i wanilię. Dodać Nutellę, tworząc marmurkowy wzór. Dekorować babeczki. Schłodzić. Kremu wystarcza na dwie porcje babeczek.
Dekoracja:
4 batoniki Kinder Bueno
4 kawałki wafla
20g stopionej gorzkiej czekolady
Na każdej babeczce umieścić kawałek batonika i wafelka. Pokropić czekoladą.






Wersja buttercreamu z cukrem pudrem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz