niedziela, 24 marca 2013

CIASTKA DIGESTIVE

Po kilku przypadkowych kliknięciach natrafiłam na ten przepis na stronie Pszczółkowe Gotowanie. Ciastka digestive są popularne w sernikach nowojorskich. Nie miałam jeszcze okazji, aby upiec taki sernik. Pomyślałam, że zrobienie ciasteczek owsianych będzie ku temu dobrą podstawą. Wykonanie było bardzo proste. Pieczenie trwało dosłownie krótką chwilkę i ciastka gotowe. Lekko słonawe, lecz pyszne. Doskonale smakowały z Masłem Orzechowym, które zrobiłam następnego dnia. Mam tylko jedną uwagę. W ciastkach był mocno wyczuwalny mączny smak płatków owsianych. Moja propozycja, to uprażenie płatków przed ich zmiksowaniem. Wtedy staną się bardziej chrupiące i stracą swój charakterystyczny, zbożowy posmak. Przy kolejnej partii spróbuję tego sposobu.







CIASTECZKA DIGESTIVE
Składniki:
100g masła
4 łyżki mleka
4 łyżki miodu
¼ łyżeczki imbiru
50g prażonych płatków owsianych
½ łyżeczki soli
1 łyżeczka sody
175g mąki pszennej pełnoziarnistej
50g mąki pszennej
¼ łyżeczki kurkumy
Płatki zmiksować w blenderze na pył. Dodać pozostałe składniki. Zagnieść ciasto. Rozwałkować na grubość 5 milimetrów. Szklanką wycinać koła. Nakłuć wykałaczką. Piec w temperaturze 180°C przez 15 minut.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz