poniedziałek, 25 marca 2013

CYNAMONOWE DROŻDŻÓWKI W STYLU LØM

Hairy Bikers. Widziałam ich raz i stwierdziłam, że wyglądają mało apetycznie. Zmieniłam zdanie, gdy oglądnęłam ich Bakation z wizytą w Norwegii. Uważam, że to piękny kraj. Przez trzy lata miałam możliwość pracować tam podczas wakacji. Ciężką pracę umilały nam wspaniałe widoki. Najfajniejsze było to, że za każdym zakrętem rozciągał się inny widok. Dosłownie. I nigdy się to nie nudziło. W deszczu - wtedy szalały przydrożne wodospady. Podczas mgły - znajdowaliśmy się po prostu w chmurach. W słońcu - wtedy woda w fiordach stawała się przebłękitna. A góry... ech. Chyba nigdy mi się to nie znudzi. A wraz z oglądaniem programu powracały wspomnienia. Bikersi byli m.in. w miasteczku Løm. Tam pewien piekarz przygotowywał swoje zawijane drożdżówki. Do tego przepisu użyłam ciasta z przepisu na budyniowe ślimaczki, a reszta była mniej więcej już taka, jak w programie. Mam nadzieję. Te szalone zawijaski bardzo ładnie wyglądały. Chwilę zajęło mi dojście do wprawy, czyli wyrobienia pewnej ręki. Kilka sztuk było naprawdę idealnie zakręcone. Drożdżówki były bardzo smaczne. Bardzo cynamonowe. Dodam jeszcze, że póki co jest to jedyna drożdżówka z której masa maślana nie wycieka w trakcie pieczenia. Polecam.






 CYNAMONOWE DROŻDŻÓWKI NA WZÓR LØM
Ciasto:
500g mąki pszennej
50g cukru
100g stopionego masła
30g świeżych drożdży
2 jaja
1 żółtko
½ szklanki mleka
1 łyżeczka cukru waniliowego
¼ łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu
Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku z 1 łyżeczką cukru. Do mąki dodać sól, drożdże i pozostałe składniki. Wyrobić ciasto. Przykryć. Odstawić na 1 godzinę. Ciasto zagnieść. Rozwałkować.
            Pasta cynamonowa:
100g masła
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżki cukru
Składniki wymieszać. Ciasto posmarować pastą cynamonową. Złożyć w kopertę. Rozwałkować prostokąt o wymiarach 40x60cm. Kroić długie paski o szerokości 1-2 centymetrów. Pasek ciasta skręcić w spiralę. W lewej ręce trzymać jeden koniec ciasta. Drugą ręką okręcić ciasto dwa razy wokół lewej dłoni. Przytrzymać lewym kciukiem. Końcówkę przełożyć w poprzek i zawinąć do środka bułki. Ułożyć na blaszce. Przykryć. Odstawić na 30 minut.
            Dodatkowo:
1 łyżka cukru brązowego
1 jajko
Bułki smarować roztrzepanym jajkiem. Posypać cukrem. Piec w 200°C na jasnozłoty kolor.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz