niedziela, 3 listopada 2013

BEZA Z SORBETEM OWOCOWYM

Ten deser pochodzi z programu Martha Bakes. Kilka razy próbowałam się z nim zmierzyć ale zawsze po konsumpcji pozostawały mieszane uczucia. Doceniam koncepcję deseru. Bezy z tego przepisu wychodziły obłędne. Piana była tak sztywna, że można było tworzyć z niej przeróżne formy. Niestety nie do końca smakował mi finalny deser. Połączenie bezy z sorbetem nie do końca mi odpowiadało. Może podejmę się jeszcze jednej próby. Tym razem, jako nadzienia, użyję zwykłych lodów na bazie śmietanki. Mam nadzieje, że to połączenie zadowoli w stu procentach moje podniebienie. Podaję przepis na te faszerowane bezy, może kogoś też uwiodą.








BEZA Z SORBETEM OWOCOWYM
Składniki:
500ml sorbetu owocowego
150ml śmietanki 30%
½ szklanki sezonowych owoców
W bezie wyciąć otwór od spodu. Włożyć tam kulkę lodów. Wierzch udekorować bitą śmietaną i owocami.
Bezy:
4 białka
1 i 1/8 szklanki cukru
¼ łyżeczki soli
1 lyzeczka skrobi kukurydzianej
1 i ½ łyżeczki octu
Białka ubić, stopniowo dodając cukier. Dodać pozostałe składniki. Formowacz małe bezy. Piec w 150°C przez 2 godziny.





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz