czwartek, 31 października 2013

LODY CZEKOLADOWE

Jest październik. Sezon przeziębień w pełni. Już trzeci tydzień jestem przez nie udomowiona. W ramach rekompensaty i walki z bólem gardła, zafundowałam sobie i rodzince lody czekoladowe. Przez długie minuty patrzyłam na apetyczne zdjęcie lodów czekoladowych na stronie Moje Wypieki. Wyobrażałam sobie ten intensywny smak kakao. Ponieważ całą rodzinę wychowuję na bazie gorzkiej czekolady, do lodów użyłam tylko jej. Lody zrobiłam nieco inaczej, niż podawał oryginalny przepis. Żółtka dodawałam do podgrzanego mleka, zaś śmietankę dopiero po całonocnym schłodzeniu kremu. Ubitą śmietankę. Uważam, że jest to świetny sposób na puszyste lody, gdy w domu nie ma maszynki. Ubita śmietanka dodała puszystości masie, która po włożeniu do zamrażarki nie wymagała tak intensywnego mieszania. Można oczywiście robić wszystko w jednym garnku, ale ja zawsze miałam problem w określeniu kiedy skończyć ubijanie masy przed mrożeniem. Szczerze mówiąc była to kwestia mojego lekkiego lenistwa, a tu przynajmniej wiem, że ubicie kremówki to minutka. Uwielbiam gorzką czekoladę, a te lody w szczególności.






LODY Z GORZKIEJ CZEKOLADY
Składniki:
4 żółtka
90g cukru
300ml mleka
300ml śmietanki 30%
200g gorzkiej czekolady
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Żółtka ubić z cukrem. Wlewać podgrzane mleko. Gotować budyń, do momentu, gdy zostanie ślad palca na spodzie łyżki. Dodać wanilię i posiekaną czekoladę. Schłodzić do temperatury lodówkowej. Dodać ubitą śmietankę.
            Dodatkowo:
50g stopionej gorzkiej czekolady
Do gotowej masy wlać czekoladę. Zrobić marmurkowy wzór. Zamrozić.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz