wtorek, 29 października 2013

NALEŚNIKI Z JABŁKAMI W KARMELU

Po obejrzeniu programu Pyszne 25, od razu znalazłam pomysł na podwieczorek dla rodziny. Naleśniki z jabłkami w karmelu. Mój niejadek - Nati, ograniczyła się do pałaszowania samych naleśników. Na szczęście pozostali członkowie rodziny docenili moją pracę i ze smakiem zajadali się gotowymi naleśnikami z nadzieniem. Nie miałam już serca do robienia kremu waniliowego, zastąpiłam go zrobionym na szybko waniliowym sosem jogurtowym. Naleśniki były bardzo smaczne. Karmel doskonale pasował do jabłek i dodawał im słodyczy. Całość stanowiła nie byle jaką przekąskę. No i nie było przy tym zbyt wiele pracy. Jabłka gotowe były niemal w mig. Jedyna trudność to usmażenie odpowiedniej ilości naleśników, ponieważ znikały tuż po zdjęciu z patelni. Tak więc za chyba dziesiątym podejściem udało mi się odłożyć kilka sztuk do nadziania. Przyznam się, że ja też pomagałam naleśnikom w znikaniu.









NALEŚNIKI Z JABŁKAMI W KARMELU
Ciasto:
500ml mleka
200g mąki
2 jaja
1 łyżka cukru
¼ łyżeczki soli
1 łyżka stopionego masła
Jajka wymieszać z odrobiną mąki. Stopniowo dodawać pozostałe składniki. Smażyć naleśniki.
            Nadzienie:
4 jabłka
3 łyżki cukru brązowego
1 łyżeczka masła

Cukier roztopić na patelni. Dodać masło. Wsypać jabłka pokrojone w ósemki. Smażyć, aż owoce zmiękną. Przekładać naleśniki. Można podawać z sosem custard.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz