poniedziałek, 21 października 2013

PUDDING CHLEBOWY Z JABŁKIEM I RODZYNKAMI

Zasmakowałam w puddingach. Lubię słodkie podwieczorki, a pudding jest i słodki i sycący. Przepis pochodzi z programu Na Słodko. Autorka na podstawę użyła bagietki, ja natomiast dodałam pieczywo, które było w domu, czyli głównie chleb. Ponoć najlepsze puddingi są z brioszki, ale nie miałam jeszcze okazji takiego spróbować. Kiedyś upiekłam pudding na bazie z tostów francuskich i przyznaje, że dodały całości wigoru. Tutaj niebanalną role odgrywały jabłka. Były chrupiące i winne. Miały zupełnie inną strukturę, niż pozostałe składniki. Niestety nie wniosły one wyraźnego smaku, dlatego swój pudding wzbogaciłam o aromatyczną pomarańczę. Takie połączenie było idealne. Polecam na słodki podwieczorek.






PUDDING CHLEBOWY Z JABŁKAMI I RODZYNKAMI
Składniki:
300g czerstwego pieczywa
2 jabłka
2 łyżki rodzynek
50g stopionego masła
1 pomarańcza
Pieczywo pokroić w grubą kostkę. Wsypać drobno pokrojone jabłka. Dodać rodzynki, skórkę i sok z pomarańczy. Wlać stopione masło. Przełożyć do naczynia.
            Sos:
2 jaja
2 żółtka
2 szklanki śmietanki
1 szklanka mleka
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
½ szklanki cukru
Wszystkie składniki wymieszać. Zalać pieczywo. Odstawić na 15 minut, aby pieczywo nasiąkło sosem. Piec w kąpieli wodnej, w temperaturze 175°C, przez 45 minut.
            Dodatkowo:
2 łyżki miodu lub Irish Cream
Smarować jeszcze ciepły pudding.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz