środa, 9 października 2013

MUFFINY JABŁKOWE Z CYNAMONEM

Przepis na te muffiny znalazłam na opakowaniu cynamonu firmy Prymat. Wypróbowałam i są. Co ciekawe, bazą ciasta było puree z jabłek. Ze względu na jego konsystencję, w gotowych babeczkach wyczuwalny był jedynie smak owoców, a nie ich struktura. Towarzyszył im również cynamon. Muffinki były szybkie w przygotowaniu. Idealne na podwieczorek.









JABŁKOWE MUFFINY Z CYNAMONEM
Składniki:
3 jabłka
1 jajko
1 ½ szklanki mąki pszennej
½ szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50g rodzynek
2 łyżki rozpuszczonego masła
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki cukru pudru
Mąkę z proszkiem, cynamonem i cukrem przesiać do miski. Dodać obrane i zmiksowane na puree jabłka. Dodać jajko i rodzynki. Ciastem wypełnić foremki. Piec w temperaturze 200°C przez 20-25 minut. Posypać cukrem pudrem.








Na zdjęciach poniżej udało mi się uchwycić proces znikania muffinek.













2 komentarze:

  1. Śliczne jabłuszka! Widzę, że i małej księżniczce się spodobały, bo podkradła babeczkę :)
    Jestem w szoku, że w środku ciasta jest puree z jabłek :) Wypróbuję na 100%. Tylko pytanie: jak zrobić takie ładne wzorki z cukru pudru? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, wzorki... mój mąż też zadał to pytanie, gdy zobaczył muffinki. Tylko, że w jego oczach wyczytałam nieme pytanie 'Co ona znowu nakupiła', heheh
    Z wzorkami prosta sprawa - narysował, wyciąć, obsypać cukrem pudrem, a następnie pewnym i szybkim ruchem ściągnąć z babeczki.
    Żeby nie było, że sama z siebie jestem tak genialna, ten myk widziałam w tv, m.in. Tartę Santiago dekoruje się w ten sposób, na wierzchu tworzy się znak krzyża.
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń