wtorek, 7 kwietnia 2015

MAZUREK CHAŁWOWO – ORZECHOWY

W moim rodzinnym domu i w najbliższym otoczeniu nie ma tradycji pieczenia mazurków na Wielkanoc. Ponieważ tym razem wypieki świąteczne zaplanowałam raczej skromnie, postanowiłam zrobić tradycyjnego mazurka. Pierwsze skojarzenie: polski rodzaj tarty. Zrobiłam kilka mazurków, jednak niespecjalnie przypadły mi do gustu. Ale na wszelki wypadek postanowiłam zatrzymać jeden przepis i dzielę się nim z Wami. Pochodzi ze strony Moje Wypieki. Krótki opis tego mazurka: słodki i chrupiący.






MAZUREK CHAŁWOWO – ORZECHOWY
Ciasto:
120g masła
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
80g cukru pudru
150g mąki pszennej
40g mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki ciasta zagnieść. Rozwałkowane ciasto wyłożyć w formie 24x24 centymetry. Piec w temperaturze 160°C przez 25-30 minut.
            Masa:
200g chałwy
125ml śmietanki 30%
100g zmielonych orzechów włoskich
Wszystkie składniki wymieszać na gładką masę. Gotować przez 3 minuty. Wyłożyć na przestudzone ciasto.
            Dodatkowo:
30g posiekanych dowolnych orzechów
80g stopionej gorzkiej czekolady
Ciasto posypać orzechami i udekorować czekoladą.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz