wtorek, 28 kwietnia 2015

BABKA MARMURKOWA

Bardzo fajna babka z tej babki. Miękka, wilgotna, słodka i momentami czekoladowa. Najlepsza z gorzką czekoladą, choć ja w babce ze zdjęć użyłam mlecznej. Z mleczną czekoladą babka jest tylko słodka. Gorzka natomiast oddawała cały swój smak. Wiem, bo pierwszą babkę zrobiłam z gorzką czekoladą, ale zbyt wcześnie wyjęłam ją z formy i klops. Przywarła. Za drugim razem byłam bardziej cierpliwa. Przepis z Moich Wypieków.






BABKA MARMURKOWA
Składniki:
225g masła
1 szklanka cukru
4 jajka
½ łyżeczki ekstraktu waniliowego
2 szklanki mąki pszennej
1 ¼ łyżeczki proszku do pieczenia
¼ łyżeczki soli
125ml mleka
120g stopionej gorzkiej czekolady
Masło utrzeć z cukrem. Dodawać jajka. Wlać ekstrakt. Wsypać suche składniki. Wymieszać. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dodać czekoladę. Ciasta nakładać na przemian, do formy o wymiarach 29x11 centymetrów wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Przemieszać widelcem Piec w temperaturze 160°C przez 70-80 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz