czwartek, 12 grudnia 2013

POMARAŃCZOWO – CYNAMONOWE BABECZKI Z CHOINKĄ

Babeczki te, znalezione na stronie Icedjems, zawróciły mi w głowie już jakiś czas temu. Ze względu na tematykę, musiałam powstrzymać się z pieczeniem przynajmniej do czasu Adwentu. Właśnie nadszedł ten czas. Babeczki były bardzo aromatyczne. Cynamon doskonale połączył się z pomarańczą, co nadało ciastu iście świątecznego wyrazu. Do tego choinkowa dekoracja. W oryginalnym przepisie, pod choinką ukryty był drobny prezencik – niespodzianka. Świadomie pominęłam ten krok, ponieważ dla mnie, nawet bez prezentu, babeczki prezentowały się genialnie. Przygotowanie choinek było dość łatwe. Nie spodziewałam się, że pójdzie mi z nimi tak szybko. Moja paczka zawierała 24 sztuki rożków lodowych. Podczas robienia choinek, tak się wciągnęłam, że opamiętałam się dopiero przy dwudziestym wafelku. Dodam, że babeczek było tylko dwanaście. To nic. Rożki oblane czekoladą i obsypane wiórkami same w sobie były smakołykiem. Polecam babeczki jako przedświąteczne, świąteczne i poświąteczne wypieki. A gdy już okres świąteczny minie, polecam babeczki, które z polewą z białej czekolady także będą smakować wybornie.






POMARAŃCZOWO - CYNAMONOWE BABECZKI Z CHOINKĄ
Ciasto:
170g masła
170g cukru
2 jaja
4 łyżki jogurtu lub mleka
170g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100g białej czekolady
2 łyżeczki cynamonu
1 pomarańcza
Masło utrzeć z cukrem. Dodać jaja i skórkę z pomarańczy. Dodać jogurt. Wsypać suche składniki. Ciasto przełożyć do foremek. Piec w temperaturze 180°C przez 20 minut. Czekoladę stopić. Smarować nią wierzch babeczek.
            Choinki:
12 wafelków do lodów w kształcie stożka
200g białej czekolady
200g wiórków kokosowych
1 opakowanie cukrowych perełek
Czekoladę stopić. Każdy rożek moczyć w czekoladzie. Obtoczyć w wiórkach kokosowych. Odstawić do zastygnięcia. Choinki dekorować perełkami, przyklejając je na kleks białej czekolady. Gotowe choinki ustawić na babeczce. Można je przykleić roztopioną czekoladą.















W wersji hurtowej, poświątecznej..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz