środa, 1 maja 2013

KREM CZEKOLADOWO-ORZECHOWY DO KANAPEK

Ten krem skutecznie zastąpił Nutellę. Nie, żeby Nutella była zła czy niesmaczna. Wręcz przeciwnie, bywała bardzo wciągająca. Pamiętam, jak koleżanka w czasie ciąży miała ogromne zachcianki na Nutellę. Gdy i ja byłam w stanie oczekiwania zastanawiałam się, czy i mnie dopadnie podobny głód. Niestety nic z tego. W ramach formalności spałaszowałam mały słoiczek na tydzień przed terminem porodu. Teraz mogę produkować ten pyszny krem w domu. Wszystko to za sprawką przepisu ze strony Moje Wypieki. Krem miał konsystencję dość gęstą, zapewne ze względu na to, żmój sprytny mikser nie dał rady zrobić pasty z orzechów  Były jedynie porządnie zmielone. Rada na następny raz dla nieposiadających malaksera - orzechy zmielić w maszynce a potem blendować je na pastę. Moje dzieci oraz pozostałe dzieciaki w rodzinie bez problemu zaakceptowały ten przysmak. Smacznego objadania się.







KREM CZEKOLADOWO-ORZECHOWY DO KANAPEK
Składniki:
80g prażonych orzechów laskowych
¾ szklanki mleka skondensowanego słodzonego
90g gorzkiej czekolady
3 łyżki miodu
Orzechy miksować w blenderze na pastę przez około 8 minut. Mleko z czekoladą i miodem rozpuścić na małym ogniu. Ciepłe wlać do orzechów. Miksować przez 2 minuty. Przełożyć do słoika.







2 komentarze:

  1. A jakiego miksera używasz? Ja też niestety męczę się mikserem i z mieleniem orzechów jest bardzo ciężko, dlatego zastanawiam się czy jest sens testować przepis :D

    www.my-homemade-sweets.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój sprzęt to nakładka do miksera do robienia koktajli, przecierania zup itd, czyli fachowo Mikser współpracujący z robotami kuchennymi Bosch z serii MUM 8 do miksowania napojów, rozdrabniania mocno zamrożonych owoców, kruszenie kostek lodów, o pojemność 1.75 l. Najlepiej nadałby się tzw Food Processor, czy malakser ponieważ ma większą moc. Ten tez daje rade, ale orzechy przyklejają się do ścianek i trzeba je często mieszać. Ja nie miałam tyle cierpliwości, dlatego pozostałam przy drobnych grudkach, ale myślę, ze przy dłuższym mieleniu na pewno uda się orzechy zamienić w mus. Zycze powodzenia i pozdrawiam.

      Usuń